درس هایی از یک تحلیلگر حرفه ای

لوای آفونه (امتیازآورترین تحلیلگر وبسایت وتریدینگ ویو) در مصاحبه با همین وبسایت نکته خیلی جالبی را بیان میکنه. او میگوید: معامله گری با پیشبینی بازار فرق دارد. من شخصا سعی نمیکنم که بازار را پیشبینی کنم. در حقیقت من این کار را بزرگترین اشتباهی میدانم که اغلب تریدرها مرتکب میشوند. چون وقتی شما سعی می کنید که در هر نقطه از بازار اقدام به پیشبینی جایی که بازار خواهد رفت کنید، به سادگی شکست میخورید. دلیل این نظر من هم اینه که در واقع ابزاری وجود ندارد که در همه مواقع بتواند حرکت بعدی بازار راپیشبینی کند.

تلاش همیشگی برای حدس زدن اینکه حرکت بعدی بازار چیست، دستورالعملی برای شکست خوردن معامله گر خواهد بود.

اصلی ترین قدم برای موفقیت در معامله گری این است که خودتان رو از شر تلاش مداوم برای پیشبینی حرکت بعدی بازار خلاص کنید!

اصلی ترین هدف من از معامله کردن کسب سود است و اهمیتی به پیشبینی بازار نمیدهم. کاری که من میکنم این است که صبر میکنم تا سیگنال های کافی بوجود بیاید. بعد از آن محتمل ترین حالتی که ممکن است در بازار رخ دهد را شناسایی میکنم. بنابراین من هنگام معامله کردن، پیشبینی نمیکنم! بلکه شرایط درست را ارزیابی میکنم.

حتما تعداد خیلی زیادی از ما همیشه مطالبی را که در مورد اقتصاد جهانی و تاثیر آن روی طلا را در وبسایت های خبری مختلف میخوانیم. مسائلی مثل تسهیل کمی اتحادیه اروپا، رشد اقتصادی آمریکا و قوی شدن دلار، تقاضای فیزیکی بازار برای محصولات زینتی، ذخیره طلا توسط بانک های مرکزی کشورهای مختلف، خرید طلا به عنوان یک پناهگاه امن برای سرمایه گذاری و … .

لوای آفونه در پاسخ به وبسایت تریدینگ ویو در مورد اینکه آیا این اخبار روی دید وی به عنوان یک تحلیلگر تکنیکال اثر میگذارد یا نه پاسخ داده است. آفونه میگوید: من به طور کلی از تحلیل تکنیکال به عنوان ابزار اصلی برای شناسایی موقیعت های معاملاتی استفاده میکنم. اما رویدادهای بزرگ اقتصادی که جهت بازار را مشخص می کنند را هم در نظر میگیرم. ولی بیشتر به عنوان چیزی که تحلیل های من را بیشتر قابل اطمینان میکنه و به شکلی آنها را ساپورت می کند.

لوای آفونه صحبت خیلی جالبی در مورد بعضی تریدرها میکند. وی میگوید: مانع اصلی که تریدرها با آن روبرو میشوند بحث های تکنیکالی نیست؛ بلکه بیشتر مربوط به بحث های روانشناسی و تصور غلط داشتن از معامله کردن هست.

منبع

۰
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان